www.deamon4s.fora.pl
Forum Gildii Deamon
Obecny czas to Pią 16:45, 29 Mar 2024

Ekwipunek łucznika

 
Odpowiedz do tematu    Forum www.deamon4s.fora.pl Strona Główna -> Plac Treningowy / Arena Łuczników
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Autor Wiadomość
Zahil




Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CK- Kielce


PostWysłany: Śro 14:00, 29 Gru 2010    Temat postu: Ekwipunek łucznika

Myślę, że wiele osób tak naprawdę błąd popełnia już od samego początku źle dobierając to w czym i z czym biega. Ten poradnik ma na celu uzmysłowienie w jaki sposób wycisnąć z łucznika jak największą efektywność podczas walki przy pomocy tzw EQ Smile


Set Łucznika:

Jeśli chcemy osiągnąć optymalną defensywę należy użyć kombinacji dwóch dostępnych setów PvP jakie są do wyboru. Mianowicie:

-Hełm, rękawice, zbroja osłaniająca klatkę piersiową oraz buty wybieramy z Setu lekkiej zbroi - zbroja łańcuchowa (Podżegacza)

-natomiast Spodnie dobieramy z Setu zbroi skórzanej (Pogromcy)

Taki mix osiąga największą możliwą defensywę fizyczną i magiczną. Analogicznie na Valorianie Set Weterana to derionski Set Podżegacza a Set Bestii to derionski Set Pogromcy. Jeśli ktoś bardzo pragnie ubierać się w sety Valoriańskie Razz

Ważnym elementem Setów są Bony. Wśród bonów do Seta wyróżniamy dwa rodzaje bonów i oba są równie istotne przy poprawie efektywności walki:

-Obrona Określa wartość uniku przed ciosem przeciwnika zadającego obrażenia fizyczne. Im wyższa tym większa szansa na unikniecie ciosu.
-Magiczna obrona Określa wartość uniku przed ciosem przeciwnika zadającego obrażenia magiczne. Im wyższa tym większa szansa na unikniecie ciosu.

Musimy także pamiętać o + poszczególnych części Setu. Im wyższy tym nasza obrona fizyczna i magiczna rośnie. + itemu określa Poziom Umiejętności przedmiotu. Wartość maksymalną jaką może osiągnąć item to +24. do +15 efekt itemu ma charakter pulsującego światła. Na +16 jest to efekt złoty. Od +17 wzwyż item dostaje losowy efekt z pośród 5 dostępnych: lawa, toxic, ciemny niebieski, lód/mydło, electro.

Osobnym tematem pozostaje Peleryna, która wraz z rosnącym + nie zmienia efektu a wartość do obrony jaką dokłada jest niewielka. Również przebijanie do niej bonów jest bardzo niewygodne. Także nie należy się przejmować, iż będzie ona odstawać od reszty Setu.


Uzbrojenie (bronie):


Podstawą łucznika jest dobra broń do ataku na odległość. Wszak łucznik jest jedyną klasą która może atakować główną bronią na dystans lecz z bliska nie może. Ostatecznością pozostają szabelki, miecze jednak chyba żaden łucznik nie wybrałby takie wariantu walki.
Sprawność, skuteczność oraz efektywność ataku podwyższają Bony.

Wyróżniamy 3 rodzaje bonów:

- Ilość Ataków Powoduje, że nasza celność oraz możliwość missa w przeciwnika drastycznie maleje.
- Krytyczny cios W przypadku posiadania bardzo ważny bon. Zwiększa kolosalnie zadawane obrażenia podczas pojedynczego strzału.
- Szybkość ataku na odległość Najważniejszy bon w broniach łucznika. Bon stosowany do broni wyprowadzających obrażenia na odległość. Zapewnia szybkość ładowania skilli wystrzału a tym samym skraca czas pomiędzy pojedynczymi wystrzałami. Ogólnie sprawia, że kusza/łuk staje się szybsza. Szczególnie ważna przy wolnych kuszach.
- Szybkość ataku Bon, który posiadają bronie fizyczny ataku z bliska czyli szabelki i miecze. Zapewnia on szybkość zadawanych ciosów poprzez te bronie. W zasadzie łucznik walczy na dystans zatem ten bon ma najmniejsze znaczenie pośród wszystkich.

Mamy do wyboru 2 rodzaje broni uderzających z dystansu:

- Kusza Najsilniejsza z możliwych broni jakie może posiadać łucznik. Zadaje przeciwnikowi potężne obrażenia jednak jej wadą jest słaba prędkość. Czasem bywa zbyt powolna by coś zdziałać. Jednak by wyrównać balance tej broni kusze się bonuje przede wszystkim w szybkość i krytyczny cios ponieważ daje ona znaczną przewagę nad przeciwnikiem. Należy pamiętać by nosić przy sobie zapas bełtów czyli pocisków do kuszy.

- Łuk Słabszy wariant ataku na dystans łucznika. Jednak zaletą łuku jest jego prędkość, która przy dobrym bonie szybkości na odległość pozwala na wystrzelenie kilku strzał w sekundę. Krytyczny cios ma tu mniejsze znaczenie. Niestety obrażenia zadawane łukiem są zdecydowanie mniejsze niż kuszą jednakże suma celnych strzałów łuku przewyższyć może obrażenia zadawane kuszą. To jednak teoria w praktyce dochodzi lag spowodowany skokiem prędkości łącza a także obciążenie serwera.
Należy pamiętać by nosić przy sobie zapas strzał czyli pocisków do łuku.

W klasie łucznika możemy zaobserwować bardzo typową zależność. Tak naprawdę odsetek łuczników z prawdziwego zdarzenia biegających z łukami jest nikły i wynosi 1% biorąc pod uwagę ludzi władających łucznikiem na poważnie. Większość to kusznicy, którzy zasypują ogromnymi obrażeniami przeciwnika władając kuszą; stawiając z reguły na obrażenia ponad prędkość zadawanych ciosów.

Wśród broni ataku fizycznego z bliska wyróżniamy 2 typy:

- Szable - Sztylet i Miecz Jednoręczny Każda z nich noszona w innej dłoni. Charakteryzuje się znaczną szybkością wyprowadzania ciosów jednak jest to kosztem siły obrażeń zadawanych z bliska. Najbardziej popularna forma wybierana przez łucznika, ponieważ szable służą łucznikowi do podwyższenia bonów a co za tym idzie efektywności podczas pojedynków. Suma bonów w szabelkach jest znacznie większa niż w mieczu dwuręcznym. Najważniejszy bon w szabelkach to Krytyczny cios.

- Miecz Dwuręczny Miecz noszony oburącz. Jego charakterystyczną cechą są duże obrażenia zadawane przeciwnikowi z bliska. Jest to jednak związane z kosztem utraty szybkości wyprowadzanych skilli. Ważny bon to szybkość i krytyk. Ten rodzaj broni stosowany jest rzadziej przez łuczników gdyż drastycznie zmniejsza ilość bonów jakie możemy dobić.

Musimy także pamiętać o + naszej broni pamiętając jednak, iż + do szabelek i mieczy nie jest najistotniejszy jeśli wogole jest potrzebny. Im wyższy tym obrażenia zadawane przez nas są większe. + itemu określa Poziom Umiejętności przedmiotu. Wartość maksymalną jaką może osiągnąć item to +24. do +15 efekt itemu ma charakter pulsującego światła. Na +16 jest to efekt złoty. Od +17 wzwyż item dostaje losowy efekt z pośród 5 dostępnych: lawa, toxic, ciemny niebieski, lód/mydło, electro.

Reasumując łucznik powinien walczyć na odległość. Szable i miecze potrzebne są mu głównie do bonów. Należy pamiętać o stanie strzał/bełtów jakie mamy w inwentarzu. Bez nich łuk staje się mięsem armatnim. Optymalny poziom bonów w kuszy/łuku: 35/10/10*, szabelkach - sztylet 10/10/10*, miecz jednoręczny 30/10/10* oraz w mieczu dwuręcznym 40/11/10*

* wartości odpowiadają kolejno: ilości ataków/krytyczny cios/szybkość ataku na odległość bądź w przypadku mieczy i szabelek szybkość


Biżuteria:


Biżuteria składa się z 5 elementów:

-naszyjnika
-dwóch pierścionków
-dwóch kolczyków


Ponieważ łucznik to bardzo zręczna postać wymagająca refleksu i dobrej reakcji umiejętnością, która nas będzie głównie interesować będzie Zręczność. Równie ważne dla łucznika jest ilość HP (życia) jakie posiada w biżuterii a także wartość Kondycji, która odpowiada głównie za szybkość regeneracji paska życia. Najmniej ważnymi wartościami dla łucznika jest duch i mana.

Zręczność Określa siłę obrażeń jakie zadaje się przeciwnikowi (+1 to odpowiednik 3 jednostek obrażeń) a także szanse na skuteczne zadanie i uniknięcie ciosu.

Kondycja Określa szybkość regeneracji życia a także podwyższa ogólną wartość życiową łucznika ( +1 to odpowiednik 20 hp-życia ).

Duch Określa szybkość regeneracji many a także podwyższa ogólną wartość many łucznika ( +1 to odpowiednik 30 many ).

HP (Życie) Stanowi ilość o jaką podwyższona zostaje wartość życiowa łucznika.

Mana Stanowi ilość o jaką podwyższona zostaje wartość życiowa łucznika.


Dobry dobór biżuterii istotnie odbija się na szybkości rozwoju postaci. Łucznik do 50 lvla powinien pamietać by nie schodzić poniżej wartości:

+5 zręczność, +100 życia (łacznie z kondycją), +50 many (łacznie z duchem)

Natomiast łucznik na tzw "Maxie" powinien posiadać nie mniej niż:

+7/8 zręczność, 200 życia (łącznie z kondycją), +100 many (łącznie z duchem)


Ostatnio zmieniony przez Zahil dnia Śro 15:01, 29 Gru 2010, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora

Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu    Forum www.deamon4s.fora.pl Strona Główna -> Plac Treningowy / Arena Łuczników Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group.
Theme Designed By ArthurStyle
Regulamin